210 2896932 paidagogiko@aspete.gr

Ανθρώπινο Δυναμικό

Σπηλιωτοπούλου Βασιλική

Ομότιμη Καθηγήτρια

Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

e-mail: vaspiliot-at-aspete.gr
ΠΛΗΡΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ >

Σπουδές

  • 1979: Πτυχίο Τμήματος Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  • 1987: M.Sc. στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Τμήμα Φυσικής και Παιδαγωγικό Τμήμα, Πανεπιστήμιο του Liverpool, Μεγάλη Βρετανία.
  • 1997: Διδακτορικό Δίπλωμα στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα

  • Διερεύνηση της σκέψης και των εμπειριών των μαθητών στις Θετικές Επιστήμες και την Τεχνολογία
  • Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακών αντικειμένων, διδακτικών υλικών και καινοτομιών (σχολικά βιβλία, αξιοποίηση ΤΠΕ, αλφαβητισμοί, πολυτροπικότητα, επιχειρηματολογία, κοινωνιο-επιστημονικά ζητήματα, διαπολιτισμικές διαστάσεις)
  • Σημασία της Ιστορίας και της Φύσης των Θετικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στη διδακτική πράξη
  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και επαγγελματική ανάπτυξη
  • Διαστάσεις ερευνητικού σχεδιασμού και ανάλυσης στην ποιοτική έρευνα

Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Διαλέξεις στο Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) “Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM” στα αντικείμενα ‘Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM’ & ‘Υπολογιστική Σκέψη, Επιστημολογία του STEM, Υπολογιστική Παιδαγωγική, Παιδαγωγική Μηχανικών’ (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – ΑΣΠΑΙΤΕ, 2021-22)
  • Διαλέξεις στο Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) “Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων” στα αντικείμενα: ‘Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας και Στατιστική’ & ‘Τεχνολογία και Σύγχρονες Τάσεις στη Διδακτική Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών’ (Παν. Δυτικής Αττικής – ΑΣΠΑΙΤΕ, 2017-20).
  • Διδασκαλία μαθημάτων: ‘Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας’, ‘Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας’, ‘Εκπαιδευτική Τεχνολογία’, ‘Εκπαιδευτική Αξιολόγηση’, ‘Παιδαγωγικές Εφαρμογές η/υ’, ‘Παιδαγωγική και Φιλοσοφία της Παιδείας’ (ΑΣΠΑΙΤΕ, ΕΠΠΑΙΚ, 1996-2022)
  • Διδασκαλία μαθημάτων: ‘Μεθοδολογία Έρευνας για τους σκοπούς ΣυΕΠ: Στατιστική και έρευνα’, ‘Συμβουλευτική Κοινωνικά Ευάλωτων Ομάδων (Διαπολιτισμική Συμβουλευτική, Μειονότητες, ΑΜΕΑ, κλπ)’ (ΑΣΠΑΙΤΕ, ΠΕΣΥΠ, 2012-13, 2017-21)
  • Διαλέξεις στην ‘Εκπαιδευτική Πολιτική και έρευνα στην Διδακτική – Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης –Αναλυτικά Προγράμματα σπουδών στις Υπολογιστικές Επιστήμες’, ‘Εκπαιδευτική Έρευνα στα γνωστικά πεδία των Επιστημών, των Μαθηματικών, της Επιστήμης των Μηχανικών και την Υπολογιστικής Επιστήμης’ & ‘Βασικές Αρχές Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας’, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) “Διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη των Μηχανικών” (STEM), (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2014-18)
  • Διαλέξεις στη ‘Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας’ στο Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) “Επιστήμες της Αγωγής” (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2014-18) & στο M.A./M.Sc. “Σπουδές στην Εκπαίδευση (Επιστήμες της Αγωγής)” (ΑΣΠΑΙΤΕ σε συνεργασία με το Roehampton University, London, UK, 2007-14)
  • Διδασκαλία του μαθήματος ‘Διδακτική Φυσικών Επιστημών’, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2005-2013, (Ανάθεση Π.Δ. 407/80)

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. Triantafillou, C., Psycharis, G., Potari, D., Bakogianni, D., & Spiliotopoulou, V. (2021). Teacher Educators’ Activity Aiming to Support Inquiry through Mathematics and Science Teacher Collaboration. INTERNATIONAL JOURNALournal of Science & Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s10763-021-10153-6
  2. Bakogianni, D., Potari, D., Psycharis, G., Sakonidis, C., Spiliotopoulou, V., & Triantafillou, C. (2021). Mathematics teacher educators’ learning in supporting teachers to link mathematics and workplace situations in classroom teaching. In M. Goos & Beswick, K. (Eds.), The Learning and Development of Mathematics Teacher Educators – International Perspectives and Challenges (pp. 281-299). New York, NY: Springer.
  3. Papageorgiou, G., Amariotakis, V., & Spiliotopoulou, V. (2019). Developing a Taxonomy for Visual Representation Characteristics of Submicroscopic Particles in Chemistry Textbooks. SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 30(3), 181-193.
  4. Papageorgiou, G., Amariotakis, V., & Spiliotopoulou, V. (2017). Visual representations of microcosm in textbooks of chemistry: constructing a systemic network for their main conceptual framework. CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH & PRACTICE, 18(4), 559-571.
  5. Triantafillou, C., Spiliotopoulou, V., & Potari, D. (2016). The Nature of Argumentation in School Mathematics and Physics Texts: The Case of Periodicity. INTERNATIONAL JOURNAL IN MATHEMATICS & SCIENCE EDUCATION, 14(4), 681-699.
  6. Spiliotopoulou, V., Karatrantou, A., Panagiotakopoulos, C. & Koustourakis, G. (2009). Visual Representations of the Internet in Greek School Textbooks and Students’ Experiences. EDUCATION & INFORMATION TECHNOLOGIES, 14, 205-227.
  7. Spiliotopoulou, V. & Agelopoulos K. (2008). Enhancement of Pre-service Teachers’ Teaching Interventions with the Aid of Historical Examples, SCIENCE & EDUCATION, 18(9), 1153-1175.
  8. Spiliotopoulou, V. (2007). Models of the Universe: Children’s experiences and evidence from the history of Science, SCIENCE & EDUCATION, 16(7-8), 801-833.
  9. Potari, D. & Spiliotopoulou, V. (2001). Patterns in children’s drawings and actions while constructing the nets of solids: the case of the conical surfaces. FOCUS ON LEARNING PROBLEMS IN MATHEMATICS, 23(4), 41-62.
  10. Boyes E., Stanisstreet M., & Spiliotopoulou – Papantoniou V. (1999). The Ideas of Greek High School Students about the Ozone Layer. SCIENCE EDUCATION, 83, 724-737.
  11. Patronis, A., Potari, D. & Spiliotopoulou, V. (1999). Students’ argumentation on a socio-scientific issue: Implications for teaching. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 21(7), 745-754.
  12. Potari, D., & Spiliotopoulou, V. (1996). Children’s approaches to the concept of volume, SCIENCE EDUCATION, 80(3), 341-360.