210 2896932 paidagogiko@aspete.gr

Ανθρώπινο Δυναμικό

Παπανικολάου Κυπαρισσία

Καθηγήτρια

Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

e-mail: kpapanikolaou-at-aspete.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα

Σπουδές

  • 1991: Τμήμα Πληροφορικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
  • 1995 : Μεταπτυχιακό δίπλωμα στον Ηλεκτρονικό Αυτοματισμό, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
  • 2002 : Διδακτορικό δίπλωμα, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Εκπαίδευση από Απόσταση με Ψηφιακές Τεχνολογίες: ψηφιακές τεχνολογίες που υποστηρίζουν σύγχρονη και ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, σχεδιασμός και οργάνωση μαθημάτων σε μικτό πλαίσιο, Κοινότητες Διερεύνησης, Learning analytics, Παιγνιοποίηση.
  • Εκπαιδευτική τεχνολογία: μαθησιακός σχεδιασμός με ψηφιακές τεχνολογίες, εργαλεία συμμετοχικού ιστού (Web 2.0), ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι, εκπαιδευτική ρομποτική, διδακτική αξιοποίηση Διαδικτύου.
  • Προσαρμοστικά & Ευφυή Εκπαιδευτικά Συστήματα: εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εξατομίκευση σε ατομικό & ομαδικό επίπεδο, μοντελοποίηση εκπαιδευόμενου, διαμόρφωση ομάδων, ανάλυση αλληλεπίδρασης.
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Διδακτική της Πληροφορικής.

Εκπαιδευτικό Έργο

  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία’ (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2006-σήμερα)
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2011-2020)
  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Εκπαίδευση από Απόσταση με αξιοποίηση Ψηφιακών Τεχνολογιών (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2017–2020)
  • Θεματική Ενότητα ‘Πληροφορική και Εκπαίδευση’ (ΕΑΠ, Πληροφορική, 2015-2017 & 2011-2012)
  • Εκπαίδευση από Απόσταση με Ψηφιακές Τεχνολογίες (ΠΜΣ ‘Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη, ΠΑΔΑ & ΕΚΠΑ & ΑΣΠΑΙΤΕ, 2019 – σήμερα)
  • Ερευνητική Εργασία (ΠΜΣ ‘Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη, ΠΑΔΑ & ΕΚΠΑ & ΑΣΠΑΙΤΕ, 2019 – σήμερα)
  • Εργαλεία Συγγραφής e-Learning μαθησιακού υλικού (ΠΜΣ ‘Διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη των Μηχανικών’, Παιδαγωγικό Τμήμα, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2015-2017)
  • Ψηφιακές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση από Απόσταση (ΠΜΣ ‘Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου’, Τμήμα ΦΠΨ & Πρόγραμμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, 2011-2019)
  • Ψηφιακές Τεχνολογίες, Σχολική Τάξη και Εκπαιδευτικό Σύστημα (ΠΜΣ ‘Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου’, Τμήμα ΦΠΨ & Πρόγραμμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, 2017-2019)
  • Εκπαίδευση από Απόσταση (ΠΜΣ ‘Πληροφορική’, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ, 2010-2017)
  • Θεωρίες μάθησης και Νέες Τεχνολογίες (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2006-2007)
  • Ευφυή και Προσαρμοστικά Περιβάλλοντα μάθησης (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2004- 2006)
  • Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού (ΠΜΣ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2005-2006)
  • Πληροφορική και Εκπαίδευση (Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2004-2005)
  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2003-2004)
  • Συστήματα Αυτοδιδασκαλίας (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2003-2004)

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. Zalavra, E., Papanikolaou, K. A wiki-based framework for organising collaborative learning design activities in teacher education. Education and Information Technologies. DOI 10.1007/s10639-021-10874-9
  2. Zalavra, E., Papanikolaou, K., Dimitriadis, Y., Sgouropoulou, C. (2021). Exploring teachers’ needs for guidance while designing for technology-enhanced learning with digital tools. 16th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2021). Online (Bozen-Bolzano, Italy), 20-24 September 2021.
  3. Papanikolaou K., Tzelepi M., Moundridou M., Petroulis I. (2020) Employing Social Network Analysis to Enhance Community Learning. In: Kumar V., Troussas C. (eds): Lecture Notes in Computer Science, vol 12149. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49663-0_41
  4. Zalavra, E. and Papanikolaou, K., Makrh, K., Michos, K., Hernández-Leo, D. (2019). Exploiting peer review in microteaching through the LdFeedback App in teacher education. Workshop on Student assessment and learning design evaluation in TEL systems (TELAssess) in the context of MIS4TEL Ávila (Spain).
  5. Moundridou, Μ., Zalavra, E., Papanikolaou, K. and Tripiniotis, A. Collaboratively Developing Open Educational Resources for Engineering Educators in SlideWiki. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), Vol. 9 No. 2, 2019.
  6. Papanikolaou K.A., Makrh K., Roussos P. Learning Design as a vehicle for developing TPACK in blended teacher training on Technology Enhanced Learning, International Journal of Educational Technology in Higher Education, December 2017. Διαθέσιμο στο https://link.springer.com/article/10.1186/s41239-017-0072-z Springer Open.
  7. Kanelopoulos, J., Papanikolaou, K., and Zalimidis P. Flipping the classroom to increase students’ engagement and interaction in a mechanical engineering course on Machine Design, International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), Vol.7, No.4, 2017. Διαθέσιμο στο http://online-journals.org/index.php/ijep/article/view/7427/4694
  8. Papanikolaou K.A., Makri K., Magoulas G.D., Chinou D., Georgalas A., Roussos P. (2016). Synthesizing Technological and Pedagogical Knowledge in Learning Design: a Case Study in Teacher Training on Technology Enhanced Learning, International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, Vol. 7, No.1, pp. 19-32.
  9. Papanikolaou, K. Constructing Interpretative Views of Learners’ Interaction Behavior in an Open Learner Model. IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 8, No. 2, 2015, pp. 201-214.
  10. Souki, Α., Paraskeva, F., Alexiou, Α., Papanikolaou, K. Developing Personalized e-Courses: Tailoring Students’ Learning Preferences to a Model of Self-Regulated Learning. Int. J. Learning Technology, Vol. 10, No. 3, 2015.
  11. Παπανικολάου Κ. Mάθηση βασισμένη σε Πηγές: Πληροφοριακός Εγγραμματισμός και Οργάνωση Διαδικτυακών Εξερευνήσεων. Στο Μ. Γρηγοριάδου και συνεργάτες: Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για τη διδασκαλία της Πληροφορικής. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2009.
  12. Frangou, S. and Papanikolaou, K. (2009). On the development of robotic enhanced learning environments. In Proceedings of the IADIS International Conference “Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2009), Rome, Italy, 20 – 22 November 2009, pp. 18-25.
  13. Papanikolaou K.A., Grigoriadou M., Kornilakis H., and Magoulas G.D. Personalising the Interaction in a Web-based Educational Hypermedia System: the case of INSPIRE, User-Modeling and User-Adapted Interaction, 13 (3), 213-267, 2003.