Καθηγητής
Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
e-mail: spsycharis at aspete.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα: http://users.aspete.gr/spsycharis/
Σπουδές
- 1983: Τμήμα Φυσικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
- 1989 : Διδακτορικό Δίπλωμα,University of Glasgow, UK
- 2002: Μεταπτυχιακό δίπλωμα Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Aθηνών
Eπιστημονικά Ενδιαφέροντα
- Θέματα σχετικά με την διδακτική αναπαλαίωση στη Διδακτική των Επιστημών, της Πληροφορικής και της Υπολογιστικής Παιδαγωγικής STEAM
- Ανάπτυξη εργαλείων (hardware and software) για την διδακτική αναπλαισίωση της Υπολογιστικής Επιστήμης στην εκπαίδευση-Υπολογιστικό Πείραμα στην Εκπαίδευση
- Νέα αναλυτικά προγράμματα για τις γνωστικές περιοχές του STEAM -στην διδακτική τους αναπλασίωση- και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών και την ολιστική προσέγγιση STEAM(διεπιστημονική ή/και δια επιστημονική)
- Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- ΑΣΠΑΙΤΕ (2008-) Διδασκαλία των μαθημάτων: Εκπαιδευτική Τεχνολογία , Παιδαγωγικές Εφαρμογές ΗΥ ,Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., 2008 -)
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου-Παιδαγωγικό Τμήμα(2004-2008). Διδασκαλία των μαθημάτων: Εφαρμοσμένη Διδακτική Φυσικών Επιστημών (Εργαστήρια) Ι,ΙΙ, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Γενική Φυσική
- Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο(ΕΑΠ)(2019-): Διδασκαλία στην ενότητα: Πληροφορική στην Εκπαίδευση και Συντονιστής της Ενότητας(2020-)
- Μέλος ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου(ΕΑΠ)στην ενότητα «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών»
- Μέλος ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Ανάληψη Μεταπτυχιακού Τμήματος στην Θεματική Ενότητα «Μεθοδολογία Εκπ. Έρευνας ΕΚΠ51» και ανάληψη επίβλεψης διπλωματικών εργασιών
- Διδασκαλία και Επισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού2
- 008 -2015: ΑΣΠΑΙΤΕ. Διδασκαλία στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της ΑΣΠΑΙΤΕ σε σύμπραξη με το Πανεπιστήμιο του Roehampton University,London (U.K.) με τίτλο «Σπουδές στην Εκπαίδευση(Masters of Arts in Education).Διδασκαλία θεμάτων σχετικών με την εισαγωγή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, την Εκπαιδευτική Μεθοδολογία έρευνας και επίβλεψη μεταπτυχιακών εργασιών σχετικών με την Εκπαίδευση και τις Νέες Τεχνολογίες.
- 15-2018: ΑΣΠΑΙΤΕ. Επιστημονικός Υπεύθυνος/Διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος Διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη των Mηχανικώv.(Σ.Τ.Ε.Μ. στην Εκπαίδευση – S.T.E.M. in Education) http://stem.masters.aspete.gr/index.php/el/. Υπουργική Απόφαση 208480/Ζ1/22.12.2014, Φ.Ε.Κ. 3600/τ. Β΄/31.12.2014
- Διδασκαλία στα μαθήματα: «Εκπαιδευτική Πολιτική και έρευνα στην Διδακτική- Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης – Αναλυτικά Προγράμματα σπουδών στις Υπολογιστικές Επιστήμες», «Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις», «Ψηφιακά Αντικείμενα Μάθησης – Αποθετήρια Ψηφιακού Υλικού», «Βασικές Αρχές Μεθοδολογίας Εκπαιδευτικής Έρευνας», «Στατιστικά Πακέτα Ποσοτικής Έρευνας», «Ανάπτυξη εκπαιδευτικών εφαρμογών στις Επιστήμες, στα Μαθηματικά, στην Επιστήμη των Μηχανικών και στην Επιστήμη των Υπολογιστών και την Υπολογιστική Επιστήμη»
- 2018-2020: Κοινό ΠΜΣ ΕΚΠΑ και Πανεπιστημίου Πατρών. «Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών − STEM στην Εκπαίδευση»Επίβλεψη Μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών.
- 2019-21: ΕΚΠΑ. Διδασκαλία στο ΠΜΣ «Η Ορθοδοξία στον Σύγχρονο Κόσμο» του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ για το μάθημα «Εκπαίδευση, Ψηφιακή Τεχνολογία και Θρησκεία»
- 2021-2022: ΔΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ STEM. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας-Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποδιευθυντής του προγράμματος. Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM, Υπολογιστική Σκέψη, Επιστημολογία του STEM, Υπολογιστική Παιδαγωγική Παιδαγωγική Μηχανικών
- Ψηφιακά Αντικείμενα και Αποθετήρια – Επαυξημένη και Εικονική Πραγματικότητα
- Αναπτυξιακές Πλατφόρμες, Ρομποτική και ΙoΤ στην Εκπαίδευση
- Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
1. Psycharis, S. (2011),‘The Computational Experiment and its Effects on approach to Learning and Beliefs on Physics’. Computers & Education 56 (2011), 547–555.https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.09.011
2. Psycharis,S., Chalatzoglidis,G., & Kalogiannakis,M.(2013). ‘Moodle as a Learning Environment in Promoting Conceptual Understanding for Secondary School Students’.EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. EURASIA, Eurasia J. Math. Sci. & Tech. Ed.9(1), 167-176.
3.Psycharis, S. (2013).‘The Effects of the Computational Models on Learning Performance, Scientific Reasoning, Epistemic Beliefs and Argumentation’. Computers & Education- Volume 68, October 2013, 253–265 (DOI: 10.1016/j.compedu.2013.05.015). ISSN 0360-1315
4.Psycharis, S.,Botsari,E.,Mantas, P.,&Loukeris, D.(2014),‘The impact of the Computational Inquiry Based Experiment on Metacognitive Experiences, Modelling Indicators and Learning Performance’. Computers & Education, https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.10.001 90-99
5. Psycharis, S. (2016). ‘The Impact of Computational Experiment and Formative Assessment in Inquiry Based Teaching and Learning Approach in STEM Education” Journal of Science Education and Technology, v25 n2 p316-326 Apr 2016 https://eric.ed.gov/?id=EJ1092976 https://doi.org/10.1007/s10956-015-9595-z
6.Psycharis, S., (2016).‘Inquiry Based- Computational Experiment, Acquisition of Threshold Concepts and Argumentation in Science and Mathematics Education”. Journal “Educational Technology & Society- Volume 19, Issue 3, 2016. 282-293
7. Stavroulia,K., Makri-Botsari,E., Psycharis,S.,& Kekkeris,G., (2016) “Emotional experiences in simulated classroom training environments”, The International Journal of Information and Learning Technology, Vol. 33 Iss: 3,.172 – 185 http://dx.doi.org/10.1108/IJILT-10-2015-0030
8. Psycharis, S. ,Kalia, M.(2017). The Effects of Computer Programming on high school students’ problem solving, reasoning skills and self-efficacy in Mathematics; ,Instructional Science, 45(5), 583-602 10.1007/s11251-017-9421-5, Impact factor: 1,690
9.Psycharis,S.,Kalovrektis,K.,Sakelalridi,E.,&Korres,K.,Mastorodimos,D.(2017).Unfolding the Curriculum: Physical Computing, Computational Thinking and Computational Experiment in STEM’s Transdisciplinary Approach. European Journal of Engineering Research and Science (EJERS),
https://doi.org/10.24018/ejers.2018.0.CIE.639
http://www.ejers.org/index.php/ejers/article/view/639/0
10.. Psycharis, S (2018) STEAM in Education: A Literature review on the role of Computational Thinking, Engineering Epistemology and Computational Science. Computational STEAM Pedagogy (CSP). SCIENTIFIC CULTURE, Vol.4, No.2, 51-72.
11. Psycharis, S., Mastorodimos, D., Stergioulas, L., & Abbasi, M.(2019) .Visualization of Algorithms using Easy Java simulations and their impact in students motives and self-efficacy. International Journal of Physics & Chemistry Education (IJPCE). International Journal of Physics and Chemistry Education, 10(4), 71-84
http://www.ijpce.org/index.php/IJPCE/article/view/66
12. Psycharis, S., & Kotzampasaki, E.(2019). The impact of a STEM Inquiry Game Learning scenario on Computational Thinking and Computer self-confidence. EURASIA, Eurasia J. Math. Sci. & Tech. Ed. EURASIA J. Math., Sci Tech. Ed 2019;15(4):em1689.
DOI: https://doi.org/10.29333/ejmste/103071
13. Chatzopoulos,A. Papoutsidakis, M., Kalogiannakis,M.,& Psycharis,S(2019),Action Research Implementation in Developing an Open Source and Low Cost Robot Platform for STEM Education. International Journal of Computer Applications (IJCA),June edition. DOI: 10.5120/ijca2019919039
14. Kasimatis,K, Gkantara,C.,&, Psycharis,S.(2019) It is my Promoting STEM content epistemology in Technology enhanced collaborative learning environments”. International Journal of Physics & Chemistry Education (IJPCE),Volume 11, issue 4, 2019. http://ijpce.org/index.php/IJPCE/article/view/22
15. Psycharis,S., Kalovrektis,K.,& Xenakis,A.(2020). A Conceptual Framework for Computational Pedagogy in STEAM education: Determinants and perspectives. Hellenic Journal of STEM Education, Volume 1, http://www.hellenicstem.com/index.php/journal. Vol 1 No 1 (2020): Hellenic Journal of STEM Education
16. Papazogloy,P.,Psycharis,S.& Kalovrektis,K.(2020). Towards a Dynamic Multi-Agent Based Scaffolding Framework. international journal of circuits, systems and signal processing.ISSN: 1998-4464. Volume 14, 2020.https://doi.org/10.46300/9106.2020.14.25
17. Ntourou, V., Kalogiannakis, M., & Psycharis, S. (2021). A Study of the Impact of Arduino and Visual Programming In Self-Efficacy, Motivation, Computational Thinking and 5th Grade Students’ Perceptions on Electricity. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 17(5), em1960. https://doi.org/10.29333/ejmste/10842
18. Psycharis, S. (2021). Editorial: A New Era with STEM Education?. Hellenic Journal of STEM Education, 1(2), 43-44. https://doi.org/10.51724/hjstemed.v1i2.14
19. Plageras, A.,Kourtis,S.,Xenakis,A.,Kalovrektis,K.& Psycharis,S(2021). Understanding Ancient Greek Civilizations: A STEAM Teaching Perspective. Vol. 1 No. 2 (2020): Hellenic Journal of STEM Education
20. Rigg,J.,Hosein,A., & Psycharis,S.(2014).‘Researching Children’s ‘Self’ Constructs and their Success at Solving Word Problems: A Pilot Study’. British Congress of Mathematics Education Pope, S. (Ed.) Proceedings of the 8th British Congress of Mathematics Education 2014.
21. Psycharis, S. (2018). «Computational Thinking, Engineering Epistemology and STEM Epistemology: A primary approach to Computational Pedagogy». International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2018: The Challenges of the Digital Transformation in Education pp 689-698. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-11935-5_65.
22. Παπαδοπούλου,Φ & Ψυχάρης,Σ(2019). “Διερεύνηση της Υπολογιστικής Σκέψης μέσα από διαδικασίες Μηχανικής μάθησης: Μάθηση μέσω παραδειγμάτων με τη χρήση της πλατφόρμας Machine Learning for Kids”. 6ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» Αθήνα, 18 – 20 Οκτωβρίου. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ – Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ). https://www.etpe.gr/custom/pdf/etpe2631.pdf
23..Xenakis, A.,Xenakis,C.,Psycharis,S.& Kalovrektis,K.(2020).”Calculation of the Hubble Universe Expansion Constant by Analyzing Observational Data: An Exploratory Teaching Proposal based on STEM Epistemology”. EDUCON2020 – IEEE Global Engineering Education Conference
“Engineering Education for the Future in a Multicultural and Smart World”. http://educon-conference.org/current/. Porto, Portugal, 2020, pp. 170-177, doi: 10.1109/EDUCON45650.2020.9125209.
24..Chatzopoulos, A., Papoutsidakis, M., Kalogiannakis, M., & Psycharis, S. (2020). Innovative Robot for Educational Robotics and STEM. In V. Kumar & C. Troussas (Eds), Intelligent Tutoring Systems, ITS 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12149, (pp. 95–104) Switzerland, Cham: Springer.
25. Psycharis, S. (2020). The Impact of STEM-based Mobile Apps on learners’ Self-efficacy for Computational Thinking Dimensions https://www.icelw.org/proceedings/2020/ICELW2020/Papers/Psycharis.pdf
26. Evelpidou,N., Sarantos Psycharis,S., Paraskevi Iatrou, P. Kalovrektis,K. & Apostolos Xenakis,A.(2021). Experimenting with the shape of the Earth’s relief through surface runoff tables: A STEM didactic scenario approach. Panhellenic and International Conference on · “STE(A)M educators and education” · Patras 7-9-May,2021. https://steamonedu.eu/wp-content/uploads/2021/05/STEAM2021-conference-programme-en-v1.pdf.
27. Psycharis, S & Kalovrektis,K.(2021). A Conceptual Framework for Computational STEAM Integration. Crosscutting Concepts, Threshold Concepts, Border Objects and their propagation in STEM integrational fusion. Panhellenic and International Conference on · “STE(A)M educators and education” · Patras 7-9-May,2021. https://steamonedu.eu/wp-content/uploads/2021/05/STEAM2021-conference-programme-en-v1.pdf.
28. Kydonakis,P., Psycharis,S. ,Theodorou,P. & Williams,P.(2021). Mobile Learning with Computation Thinking for Vis. Panhellenic and International Conference on · “STE(A)M educators and education” · Patras 7-9-May,2021. https://steamonedu.eu/wp-content/uploads/2021/05/STEAM2021-conference-programme-en-v1.pdf
29.Chatzopoulos, A., Kalovrektis, K., Xenakis, A., Papoutsidakis, M., Kalogiannakis,M.& Psycharis,S.(2022),Design and Evaluation of a Novel and Modular Educational Robot Platform based on Technology Acceptance Model. ICIET 2022 April 9-11, 2022 | Matsue, Japan www.iciet.org