210 2896932 paidagogiko@aspete.gr

Ανθρώπινο Δυναμικό

Λαρεντζάκη Αικατερίνη

Λέκτορας Εφαρμογών

Παιδαγωγικό Τμήμα
Aνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Eκπαίδευσης

e-mail: alarentzaki-at-aspete.gr

Σπουδές

  • 1994: Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με Εξειδίκευση στην Ψυχολογία. Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, ΕΚΠΑ
  • 1996: MEd Educational Psychology (μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία). Victoria University of Manchester, UK., School of Educational Guidance and Special Needs.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα

  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Σχολικός εκφοβισμός στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Αξιοποίηση του συναισθηματικού παράγοντα στη μάθηση και την επικοινωνία
  • Ειδική Αγωγή και Πρακτικές Συμπερίληψης στο Γενικό Σχολείο
  • Συμβουλευτική – Συντονισμός ομάδων
  • Ομαδικές Παρεμβάσεις & Προσωπική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών
  • Συντονισμός Ομάδων Γονέων, Εφήβων, Νεαρών Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Προπτυχιακά Τμήματα Μηχανικών, 1998-2011, 2020-2022)
  • Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ, 2021-2022)
  • Εργαστήριο Ομαδικής Παρέμβασης με Προσωπική Ανάπτυξη Ι & ΙΙ (ΑΣΠΑΙΤΕ, Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ, 2020-2022)
  • Μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες παιδιών με ιδιαίτερες ικανότητες. Ειδικές Ανάγκες και υψηλές νοητικές ικανότητες (Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών – ΔΠΜΣ «Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών & Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων», 2021, 2022).
  • Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ, Αθήνας, Παιδαγωγικό Τμήμα. Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Ειδική αγωγή – μαθησιακές δυσκολίες: Διάγνωση, Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις και Συμβουλευτική», 2019)
  • Επιστημονική Υπεύθυνη Γραφείου Διασύνδεσης (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2021- σήμερα) Συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία: Σύγχρονα ζητήματα και διλήμματα/Contemporary Issues & Dilemmas (University of Derby, College of Education, Department of Postgraduate Studies, MA Inclusion & Special Educational Needs & Disabilities – ISEND, Accredited Lecturer, 2017-2020)
  • Aνάπτυξη δεξιοτήτων Εξειδικευμένου Επαγγελματία / Developing the Skills of the Specialist Practitioner (University of Derby, College of Education, Department of Postgraduate Studies, MA Inclusion & Special Educational Needs & Disabilities – ISEND, Accredited Lecturer, 2019-2020)

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. Λαρεντζάκη, Αικ. (2021). «Η εξ αποστάσεως εμπειρία διεξαγωγής εργαστηρίου βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος Π.Ε.ΣΥ.Π (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε)».
  2. Εισήγηση στο 11ο Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με θέμα «Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση την εποχή της Πανδημίας: Εμπειρίες,
    Προκλήσεις, Προοπτικές», Αθήνα, 26-28 Νοεμβρίου, 2021.
  3. Λαζαράκη, Φ., Λαμπίρη, Μ., & Λαρεντζάκη, Αικ. (2021). «Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε βιωματικές δράσεις για την Συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο».
  4. Εισήγηση στο 7ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών –Ι.Α.Κ.Ε. με θέμα « Κοινωνική ευαλωτότητα και ανάπτυξη: Προκλήσεις στην εκπαίδευση, την οικονομία και τον πολιτισμό», Ηράκλειο, 9-11 Ιουλίου, 2021.
  5. Λαρεντζάκη, Αικ. (2020). «Επαγγελματική εκπαίδευση και ενδυνάμωση του ρόλου των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
  6. Aνακοίνωση στο Διαδικτυακό Επιστημονικό Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής & του 3ου ΠΕΚΕΣ με θέμα «Σχολείο της Συμπερίληψης», Αθήνα, 6-7 Νοεμβρίου, 2020.
  7. Λαρεντζάκη, Αικ. (2020). «Μετασχηματίζοντας την σχολική ηγεσία σε συμπεριληπτική ηγεσία: Σύγχρονες προκλήσεις, μορφές ηγεσίας και κοινωνική δικαιοσύνη».
  8. Ανακοίνωση στο Διαδικτυακό Επιστημονικό Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής & του 3ου ΠΕΚΕΣ με θέμα «Σχολείο της Συμπερίληψης», Αθήνα, 6-7 Νοεμβρίου, 2020.
  9. Τουρατζίδου, Κ. & Λαρεντζάκη, Κ. (2020). «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την προαγωγή της συμπερίληψης στο νηπιαγωγείο».
  10. Άρθρο στο 6ο τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού «Σύγχρονη Κοινωνία Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία» (Σ.Κ.Ε.ΨΥ). Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ιούνιος 2020, σελ. 34-41.
  11. Λαϊνά, Μ., Λαμπίρη, Μ., & Λαρεντζάκη-Γκόγκα, Αικ. (2016). Σύγχρονες προσεγγίσεις στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας στη διά βίου μάθηση.
  12. Εισήγηση στα Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή του Ι.Α.Κ.Ε. 1 Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Η παιδεία και ο πολιτισμός ως πυλώνες
    περιφερειακής ανάπτυξης, Τόμος Β΄. σσ. 216-223, Ηράκλειο Κρήτης, 1-3 Απρίλίου, 2016.
  13. Λαρεντζάκη – Γκόγκα, Κ. & Παύλου, Β.Ε. (2008). Τα Ερωτήματα του Σύγχρονου Εκπαιδευτικού. Στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης και γενικής διδακτικής κατάρτισης για δασκάλους, νηπιαγωγούς,  καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και υποψηφίους ΑΣΕΠ. Αθήνα: Gutenberg.
  14. Λαρεντζάκη, Κ. (2008). Εγχειρίδιο Προετοιμασίας στα Ψυχοπαιδαγωγικά και τη Γενική Διδακτική. Αθήνα: ALEXANDER, Εκπαιδευτικός Οργανισμός – Ειδικό Κέντρο Διαγωνισμών Δημοσίου.