Λέκτορας Εφαρμογών
Παιδαγωγικό Τμήμα
Aνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Eκπαίδευσης
e-mail: alarentzaki-at-aspete.gr
Σπουδές
- 1994: Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με Εξειδίκευση στην Ψυχολογία. Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, ΕΚΠΑ
- 1996: MEd Educational Psychology (μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία). Victoria University of Manchester, UK., School of Educational Guidance and Special Needs.
Επιστημονικά Ενδιαφέροντα
- Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Σχολικός εκφοβισμός στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Αξιοποίηση του συναισθηματικού παράγοντα στη μάθηση και την επικοινωνία
- Ειδική Αγωγή και Πρακτικές Συμπερίληψης στο Γενικό Σχολείο
- Συμβουλευτική – Συντονισμός ομάδων
- Ομαδικές Παρεμβάσεις & Προσωπική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών
- Συντονισμός Ομάδων Γονέων, Εφήβων, Νεαρών Ενηλίκων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Προπτυχιακά Τμήματα Μηχανικών, 1998-2011, 2020-2022)
- Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ, 2021-2022)
- Εργαστήριο Ομαδικής Παρέμβασης με Προσωπική Ανάπτυξη Ι & ΙΙ (ΑΣΠΑΙΤΕ, Πρόγραμμα ΠΕΣΥΠ, 2020-2022)
- Μαθησιακές και συναισθηματικές ανάγκες παιδιών με ιδιαίτερες ικανότητες. Ειδικές Ανάγκες και υψηλές νοητικές ικανότητες (Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών – ΔΠΜΣ «Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών & Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων», 2021, 2022).
- Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ, Αθήνας, Παιδαγωγικό Τμήμα. Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Ειδική αγωγή – μαθησιακές δυσκολίες: Διάγνωση, Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις και Συμβουλευτική», 2019)
- Επιστημονική Υπεύθυνη Γραφείου Διασύνδεσης (ΑΣΠΑΙΤΕ, 2021- σήμερα) Συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία: Σύγχρονα ζητήματα και διλήμματα/Contemporary Issues & Dilemmas (University of Derby, College of Education, Department of Postgraduate Studies, MA Inclusion & Special Educational Needs & Disabilities – ISEND, Accredited Lecturer, 2017-2020)
- Aνάπτυξη δεξιοτήτων Εξειδικευμένου Επαγγελματία / Developing the Skills of the Specialist Practitioner (University of Derby, College of Education, Department of Postgraduate Studies, MA Inclusion & Special Educational Needs & Disabilities – ISEND, Accredited Lecturer, 2019-2020)
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
- Λαρεντζάκη, Αικ. (2021). «Η εξ αποστάσεως εμπειρία διεξαγωγής εργαστηρίου βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος Π.Ε.ΣΥ.Π (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε)».
- Εισήγηση στο 11ο Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με θέμα «Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση την εποχή της Πανδημίας: Εμπειρίες,
Προκλήσεις, Προοπτικές», Αθήνα, 26-28 Νοεμβρίου, 2021. - Λαζαράκη, Φ., Λαμπίρη, Μ., & Λαρεντζάκη, Αικ. (2021). «Εκπαιδεύοντας εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε βιωματικές δράσεις για την Συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο».
- Εισήγηση στο 7ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών –Ι.Α.Κ.Ε. με θέμα « Κοινωνική ευαλωτότητα και ανάπτυξη: Προκλήσεις στην εκπαίδευση, την οικονομία και τον πολιτισμό», Ηράκλειο, 9-11 Ιουλίου, 2021.
- Λαρεντζάκη, Αικ. (2020). «Επαγγελματική εκπαίδευση και ενδυνάμωση του ρόλου των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
- Aνακοίνωση στο Διαδικτυακό Επιστημονικό Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής & του 3ου ΠΕΚΕΣ με θέμα «Σχολείο της Συμπερίληψης», Αθήνα, 6-7 Νοεμβρίου, 2020.
- Λαρεντζάκη, Αικ. (2020). «Μετασχηματίζοντας την σχολική ηγεσία σε συμπεριληπτική ηγεσία: Σύγχρονες προκλήσεις, μορφές ηγεσίας και κοινωνική δικαιοσύνη».
- Ανακοίνωση στο Διαδικτυακό Επιστημονικό Συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής & του 3ου ΠΕΚΕΣ με θέμα «Σχολείο της Συμπερίληψης», Αθήνα, 6-7 Νοεμβρίου, 2020.
- Τουρατζίδου, Κ. & Λαρεντζάκη, Κ. (2020). «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την προαγωγή της συμπερίληψης στο νηπιαγωγείο».
- Άρθρο στο 6ο τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού «Σύγχρονη Κοινωνία Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία» (Σ.Κ.Ε.ΨΥ). Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ιούνιος 2020, σελ. 34-41.
- Λαϊνά, Μ., Λαμπίρη, Μ., & Λαρεντζάκη-Γκόγκα, Αικ. (2016). Σύγχρονες προσεγγίσεις στην εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας στη διά βίου μάθηση.
- Εισήγηση στα Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή του Ι.Α.Κ.Ε. 1 Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Η παιδεία και ο πολιτισμός ως πυλώνες
περιφερειακής ανάπτυξης, Τόμος Β΄. σσ. 216-223, Ηράκλειο Κρήτης, 1-3 Απρίλίου, 2016. - Λαρεντζάκη – Γκόγκα, Κ. & Παύλου, Β.Ε. (2008). Τα Ερωτήματα του Σύγχρονου Εκπαιδευτικού. Στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης και γενικής διδακτικής κατάρτισης για δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και υποψηφίους ΑΣΕΠ. Αθήνα: Gutenberg.
- Λαρεντζάκη, Κ. (2008). Εγχειρίδιο Προετοιμασίας στα Ψυχοπαιδαγωγικά και τη Γενική Διδακτική. Αθήνα: ALEXANDER, Εκπαιδευτικός Οργανισμός – Ειδικό Κέντρο Διαγωνισμών Δημοσίου.