Ε.ΔΙ.Π.
Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
e-mail: nkourmousi-at-aspete.gr
Σπουδές
- Διδακτορικό Δίπλωμα στην Αγωγή Υγείας, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα
- Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών στην Προαγωγή Υγείας και τον Έλεγχο του Στρες, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, Αθήνα
- Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών στη Δημόσια Υγεία, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, Αθήνα
- Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής, ΔΝΑ, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, Αθήνα
- Πτυχίο Σχολής Νηπιαγωγών, Θεσσαλονίκη
Επιστημονικά Ενδιαφέροντα
- Προαγωγή Ψυχικής Υγείας
- Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση (SEL)
- Προαγωγή Υγείας
- Σχολικά προγράμματα σπουδών
Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- 2021-2021 α’ εξάμηνο: «Δεξιότητες Συμβουλευτικής» στο ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» με Κατεύθυνση «Προαγωγή Υγείας Παιδιών και Εφήβων – Σχολική Υγιεινή» του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του ΠΑ.Δ.Α.
- 2021-2022 α’ εξάμηνο: «Παιδαγωγική και Φιλοσοφία της Παιδείς» Τμήμα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών Μηχανικών Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2020-2021 β’ εξάμηνο: «Συμβουλευτική και δια βίου ανάπτυξη», Π.Ε.ΣΥ.Π. Παιδαγωγικού Τμήματος, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2020-2021 α’ εξάμηνο: «Ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες παιδιών και εφήβων» στο ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» με Κατεύθυνση «Προαγωγή Υγείας Παιδιών και Εφήβων – Σχολική Υγιεινή» του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του ΠΑ.Δ.Α.
- 2020-2021 α’ εξάμηνο: «Αναπτυξιακή Ψυχολογία» Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2020-2021 α’ εξάμηνο: «Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης – Λήψης Απόφασης – Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας», Π.Ε.ΣΥ.Π. Παιδαγωγικού Τμήματος, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2019-2020 α’ εξάμηνο: «Ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες παιδιών και εφήβων» στο ΠΜΣ Δημόσιας Υγείας του ΠΜΣ με Κατεύθυνση «Προαγωγή Υγείας Παιδιών και Εφήβων – Σχολική Υγιεινή» του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του ΠΑ.Δ.Α.
- 2019-2020 α’ εξάμηνο: «Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2017-2020 α’ εξάμηνο: «Εργαστήριο Ομαδικής Παρέμβασης στην Προσωπική Ανάπτυξη 1», Π.Ε.ΣΥ.Π. Παιδαγωγικού Τμήματος, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2017-2020 β’ εξάμηνο: «Εργαστήριο Ομαδικής Παρέμβασης στην Προσωπική Ανάπτυξη 2», Π.Ε.ΣΥ.Π. Παιδαγωγικού Τμήματος, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
- 2012-2013 β’ εξάμηνο: «Αγωγή Υγείας ΙΙ» Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- 2011-2012 β’ εξάμηνο: «Γνωστικό αντικείμενο και βιωματικό σεμινάριο Αγωγής Υγείας για την ενίσχυση των Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων» Διδασκαλείο Νηπιαγωγών, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
- 2011-2012 β’ εξάμηνο: «Σεμιναριακό Μάθημα Αγωγής Υγείας: Διαχείριση Στρες και Προαγωγή της Υγείας» Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Αθήνας, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Ε.Κ.Π.Α.
- 2011-2012 α’ εξάμηνο: «Σεμιναριακό Μάθημα Αγωγής Υγείας: Σχεδιασμός προγραμμάτων Ψυχικής Ενδυνάμωσης» Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Αθήνας, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Ε.Κ.Π.Α.
- 2010-2011 α’ εξάμηνο: «Σεμιναριακό Μάθημα Αγωγής Υγείας: Σχεδιασμός προγραμμάτων Ψυχικής Ενδυνάμωσης» Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Αθήνας, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Ε.Κ.Π.Α.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
- Kounenou, K., Kourmousi, N., Ferrari, L., Suzuki, H., Andrei, A., Scoda, A. D., … & Solberg, V. S. (2021). The role of empathy in improving SEL skills among educators and sudents in era of COVID-19. In WERA’s Global Perspectives on Education Research. Springer.
- Merakou, K., Tsoukas, K., Stavrinos, G., Amanaki, E., Daleziou, A., Kourmousi, N., & Barbouni, A. (2019). The Effect of Progressive Muscle Relaxation on Emotional Competence: Depression–Anxiety–Stress, Sense of Coherence, Health-Related Quality of Life, and Well-Being of Unemployed People in Greece: An Intervention Study. EXPLORE, 15(1), 38-46.
- Yotsidi, V., Kourmousi, N., Dermitzaki, E., Pezirkianidis, C., & Kounenou, K. (2018). “Add Flow to the Fire”: Flow and Hope as a Shield against Burnout of Fire Service Workers. Psychology, 9(06), 1291.
- Kourmousi, N., Kounenou, K., Yotsidi, V., Xythali, V., Merakou, K., Barbouni, A., & Koutras, V. (2018). Personal and Job Factors Associated with Teachers’ Active Listening and Active Empathic Listening. Social Sciences, 7(7), 117.
- Kourmousi, N., Markogiannakis, G., Tzavara, C., Kounenou, K., Mandrikas, A., Christopoulou, E., & Koutras, V. (2018). Students’ Psychosocial Empowerment With The ‘Steps For Life’Personal and Social Skills Greek Elementary Programme. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(5), 535-549.
- Κουρμούση Ν., Κούτρας Βασίλειος. (2018). Σχολική Αγωγή Υγείας: Υποδείξεις Διεθνών Οργανισμών και σύγχρονη λειτουργία του θεσμού στην Ελλάδα. Interscientific Health Care, 10(2).
- Kourmousi, N., Markogiannakis, G., Lazaridis, I., Kolliopoulou, K., Papoutsaki, K., Kounenou, K., Tzavara, C. and & Koutras, V. (2017). Validity and Reliability of an adaptation of Personal and Social Skills Scale for K- Students for use in 2.691 Greek elementary students. Creative Education, 8(14), 2352.
- Kourmousi, N., Kounenou, K., Tsitsas, G., Yotsidi, V., Merakou, K., Barbouni, A., & Koutras, V. (2017). Active Empathic Listening Scale (AELS): Reliability and Validity in a Nationwide Sample of Greek Educators. Social Sciences, 6(4), 113.
- Kourmousi, N., Salagianni, M., Merakou, K., Tzavara, C., & Koutras, V. (2017). Evaluation of the “Steps for Life” Personal and Social Skills Greek K-Curriculum. Creative Education, 8(12), 1912.
- Kourmousi, N., Amanaki, E., Tzavara, C., Merakou, K., Barbouni, A., & Koutras, V. (2017). The Toronto Empathy Questionnaire: Reliability and Validity in a Nationwide Sample of Greek Teachers. Social Sciences, 6(2), 62.
- Kourmousi, N., Amanaki, E., Tzavara, C., & Koutras, V. (2017). Active Listening Attitude Scale (ALAS): Reliability and Validity in a Nationwide Sample of Greek Educators. Social Sciences, 6(1), 28.
- Kourmousi N., Xythali V., Theologitou M., Koutras V. (2016). Validity and Reliability of the Problem-Solving Inventory (PSI) in a nationwide sample of Greek educators. Social Sciences, 5(2), 25.
- Kourmousi N., Alexopoulos E. (2016). Stress sources and manifestations in a nation-wide sample of pre-primary, primary and secondary educators in Greece. Frontiers in Public Health, 4.
- Kourmousi N., Xythali V., Koutras V. (2015). Reliability and Validity of the Multidimensional Locus of Control IPC Scale in a Sample of 3668 Greek Educators. Social Sciences 4(4): 1067-1078.
- Kourmousi N., Darviri D., Varvogli L., Alexopoulos E. (2015). Teacher Stress Inventory: validation of the Greek version and perceived stress levels among 3,447 educators. Psychology Research and Behavior Management, 8:81-88.