210 2896932 paidagogiko@aspete.gr

Ανθρώπινο Δυναμικό

Καυκά Δήμητρα

Ε.ΔΙ.Π.

Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

e-mail: dkafka-at-aspete.gr

Σπουδές

  • 2005: Διδακτορικό Δίπλωμα, ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • 2001: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • 1984: Πτυχίο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Επιστημονικά Ενδιαφέροντα

  • Διδακτική μεθοδολογία
  • Οργάνωση και λειτουργία παιδαγωγικού και διδακτικού περιβάλλοντος
  • Ιστορία της Εκπαίδευσης
  • Παιδαγωγική Επιστήμη και σχολική εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση ενηλίκων

Εκπαιδευτικό Έργο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • 2021-22, Α΄ εξάμηνο, ΄΄Εκπαιδευτική Αξιολόγηση ΄΄Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικών Μηχανικών, ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • 2021-22, Α΄ εξάμηνο, ΄΄Εκπαιδευτική Αξιολόγηση ΄΄Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • 2021-22, Α΄ εξάμηνο ΄΄Εκπαιδευτική Αξιολόγηση΄΄ ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Θεσσαλονίκης.
  • 2021-22, Α΄ εξάμηνο, ΄΄Διδακτική Μεθοδολογία΄΄ ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Θεσσαλονίκης.
  • 2021-22, Α΄ εξάμηνο ΄΄Διδακτική Μεθοδολογία΄΄ ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ιωαννίνων.
  • 2019-20, Α΄ & Β΄εξάμηνο,Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων, ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ
  • 2015-16, Α΄ & Β΄εξάμηνο, Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων, ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • 2013-14, Α΄ & Β΄εξάμηνο, Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων, ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • 2012-13, Α΄ & Β΄εξάμηνο, Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων, ΕΠΠΑΙΚ, ΑΣΠΑΙΤΕ.
  • 2007-08, Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • 2008-09, Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  1. 2022- Dimitra Kafka ΄΄Problem solving skills in primary education: context and outcome of teaching intervention΄΄ [Εducation circle “, Υπό δημοσίευση]
  2. 2021- Dimitra Kafka “Argumentation as pedagogical and teaching practice: implementation and results of a teaching intervention in primary school”. In : Εducation circle “, Τόμος 9 | Τεύχος 1 | (ISSN:2241-4576),pp. 73-88.
  3. 2020 – Dimitra Kafka, «Education for active citizenship: a learning intervention carried out in a primary school concerning the history lesson based on Kolb’s learning cycle» In : International Journal of Educational Innovation Vol.2, Issue 2 (ISSN: 2654-0002) , pp. 91-102
  4. 2019 – Dimitra Kafka, «Art, Aesthetic Experience, Speech: the use of visual works of art in the production of written speech in elementary education». In :Theory and Research in the Sciences of Education, International eJournal, Issue 04, Patras, September 2019, pp. 43-62.
  5. 2018 – Δήμητρα Καυκά, «Η διαφοροποίηση στο μάθημα της Ιστορίας: παράδειγμα εφαρμογής στην Ιστορία ΣΤ΄Δημοτικού», «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα», Πρακτικά 3oυ Πανελληνίου συνεδρίου ΕΚΕΔΙΣΥ, τομ. . Β.΄σ. 87-96, ηλεκτρονικά πρακτικά, http://www.ekedisy.gr/
  6. 2018 – Δήμητρα Καυκά, Αθανασία Δακοπούλου, Έλενα Μανιάτη, «Απέναντι στην εκπαιδευτική αλλαγή: η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως ρυθμιστικός παράγοντας 3 εφαρμογής νέων προγραμμάτων σπουδών». Στο Μέντορας, τχ. 16, 2018, σ. 115-126. http://www.iep.edu.gr/library/index.php/mentoras-ekdoseis-i-e-p/147-16
  7. 2016 – Δήμητρα Καυκά, Δακοπούλου, Α., Μανιάτη, Ε., «Το μοντέλο βιωματικής μάθησης του Kolb, ως μεθοδολογική κατεύθυνση για τον πολιτικό εγγραμματισμό» . Στο Θεωρία και Πράξη στην Εκπαίδευση, τ. 1, σ.: 41-51. http://www.pess.gr
  8. 2015 – Δήμητρα Καυκά, Μανιάτη, Ε., «Η οργανωσιακή κουλτούρα του σχολικού οργανισμού ως βασική παράμετρος εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας». Στο Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Εκπαίδευση (επιμ. Ε. Σφακιανάκη), Δίαυλος, Αθήνα, σσ 25-32. ISBN 978-960-531-347-0
  9. 2015- Δήμητρα Καυκά, Δακοπούλου, Α., Μανιάτη, Ε., «Συνεργατική ενήλικη μάθηση: Από τις θεωρητικές αφετηρίες στις πρακτικές συνεπαγωγές».Στο Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ. 34, σ.: 3-13.
  10. 2012 – Δήμητρα Καυκά, «Εγκύκλιοι και οδηγίες προς τα δημοτικά σχολεία στη δεκαετία του 1950». Το παιδαγωγικό τους περιεχόμενο και η ιδεολογική τους διάσταση». Στο «Ιστορίας μέριμνα, ΕΚΠΑ, σ. 553-560 [ ISBN 978-960-466-069-8]