210 2896932 paidagogiko@aspete.gr

Ανθρώπινο Δυναμικό

Καλογρίδη Σοφία

Ε.ΔΙ.Π.

Παιδαγωγικό Τμήμα
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

e-mail: s.kalogridi-at-aspete.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα: http://blogs.sch.gr/sokalogrid

Σπουδές

  • 1983: Πτυχίο Πολιτικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
  • 1985: Πτυχίο Παιδαγωγικών, Ακαδημία Τριπόλεως.
  • 1998: Δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΜΔΔΕ.
  • 2000: Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Παιδαγωγική Επιστήμη και Θεωρίες Εκπαίδευσης & Μάθησης (ενηλίκων και ανηλίκων).
  • Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών.
  • Καινοτόμες μέθοδοι και τεχνικές στη διδασκαλία.

Εκπαιδευτικό Έργο

  • Εκπαίδευση Ενηλίκων (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, 2004 έως σήμερα).
  • Παιδαγωγική και Φιλοσοφία της Παιδείας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Χειμερινό Εξάμηνο 2020-2021 & Εαρινό Εξάμηνο 2021-2022).
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΑΣΠΑΙΤΕ, Εαρινό Εξάμηνο 2020-2021).
  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων (ΑΣΠΑΙΤΕ, Εαρινό Εξάμηνο 2020- 2021).
  • Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ, ΕΠΠΑΙΚ και Χειμερινό Εξάμηνο 2021-2022).

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

1. Kalogridi, S. (2020), Investigating teachers’ views through art about school violence, Sciences of Education, 6/2020. p. p. 7-24. At: http://e-journal.inpatra.gr/

2. Καλογρίδη, Σ. (2020). Μη Τυπικές Μορφές Αυτομόρφωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο 7ο Επιστημονικό Συνέδριο Ειδικοτήτων με θέμα «Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την επιμόρφωση και την επαγγελματική κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων», Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) και Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής, 17,18/01/2020, Αθήνα.

3. Θεοδωρίτση, Δ., & Καλογρίδη, Σ. (2020). Η επιμόρφωση ως παράγοντας επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών: Η περίπτωση του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης. Ανοικτή Εκπαίδευση: στο περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(2), 110-127. doi:https://doi.org/10.12681/jode.25555

4. Κalogridi, S. (2019). Self-directed learning on Adult Education and Distance Education. The role of adult educator. Open Education, τ.1, 115-126.

5. Καλογρίδη, Σ. (2019). H αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 18, 56-64.
http://iep.edu.gr/library/images/uploads/psifiako_yliko/eeth/issue18/%CE%95%CE%95%CE%98-01-final-web.pdf

6. Καλογρίδη, Σ. (2018). Κριτική προσέγγιση της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης: Το πρόβλημα της υβριστικής γλώσσας των μαθητών στο σχολείο. Εκπαίδευση Ενηλίκων, 43, 39-48.

7. Γαλατά, Π., Βεργίδης, Δ., Δακοπούλου, Α., Καλογρίδη, Σ., Κεδράκα, Κ. &Τσιμπουκλή, Α. (2017). Η διεξαγωγή της έρευνας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Εγχειρίδιο Μεθοδολογίας. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

8. Mega, G. & Kalogridi, S. (2014). Adult Educators: Transformed when Transforming? In What’s the point of Transformative Learning? International Conference by the ESREA & the Hellenic Adult Education  Association (σ.285-296), 27-29/06/2014, Athens. https://www.researchgate.net/publication/290544933_Transformed_when_transforming

9. Καλογρίδη, Σ. (2010). Η συμβολή της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Στο Δ. Βεργίδης & Α. Κόκκος (Επιμ.), Εκπαίδευση Ενηλίκων. Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές (σ. 127-163). Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.ISBN: 978-960-455-768-4.

10. Καλογρίδη, Σ. (1998). Έξω από το σχολείο, τι; Η μετασχολική πορεία των νέων που εγκατέλειψαν την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση την τριετία 1985-88. Εμπειρική έρευνα στο Δήμο Ιλίου (Ν. Λιόσια Αττικής). Στο Ρ. Παπαθεοφίλου & Σ. Βοσνιάδου (Επιμ.), Η εγκατάλειψη του σχολείου(127-188). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.